Съдадох събитие, сега какво?


След като вече имате създадено събитие най-важната стъпка е завършена успешно. Следва да споделите линка за регистрация към вашата аудитория, за да могат да се регистират участници. Линка за регистрация се намира като от секция Моите събития кликнете на името на новото събитие. Под заглавната част с изображението и заглавието се намира секция, която започва с "Линк за влизане в..". Под нея се намира линка, който можете да копирате и да изпратите на Вашите потребители.

Тук трябва да отбележим две важни неща.

Ако сте създали първоначално (примерно) събитие тип уебинар, но след като имате регистрирани потребители сте променили на друг вид (виртуална стая или бърза среща) линковете на регистрираните потребители няма да работят и те ще трябва да се регистрират още веднъж. Това е направено за допълнителна сигурност.


Добра практика е преди да споделите линка да го отворите и да прегледате съдържанието на страницата. Също така можете да изпробвате да се регистрирате за събитието като външен потребител. След регистрация всеки потребител получава имейл с информация за събитието и линк който да използва за влизане в определените дата и час.

 
Ако потребителите се опитат да влязат преди да сте стартирали събитието ще получат съобщение "Събитието не е стартирано все още".

 

Вслучай че сте избрали събитието да бъде с одобрение ще можете да изберете кои от регистрираните потребители да имат право да влязат в събитието. За да проверите регистрациите трябва да отворите Моите събития и да кликнете върху името на въпросното събитие. Под заглавната част на екрана ще видите всички регистрирани. От там можете да дадете или отнемете достъп на избран регистриран потребител. От същото моясто можете да дадете предварително права на модератор на Ваш асистент по време на събитието, който ще може да управлява, отговаря и помага на останалите участници без да се налага Ваша лична намеса и ще даде възможност на презентацията да протече плавно.


В началото преди да имате достатъчно опит с платформата препоръчваме да правите репетиции - създавате частно събитие, което споделяте с доверен партньор. Стартирате и влизате вътре, за да настроите микрофон, камера (ако ще се използва), проба за споделяне на десктоп (ако ще правите демонстрация на софтуер), да качите презентация и да потвърдите дали всичко работи. В най-добрият случай е добре да имате двама участващи, които да могат да потвърдят, че се виждате, чувате добре и презентацията също се вижда добре.

Често се случва презентаторите в платформата да използват микрофон и колконки, които са вградени в лаптопа, който използват за събитието. Тази комбинация води до допълнителни странични звуци като по-силен шум от писането по клавиатурата, микрофония, дойно чуване на глас ако презентаторите са двама или повече и др. Най-добре е използването на допълнителен микрофон и слушалки (хедсет) от всички говорещи за времето на самото събитие. Това ще елиминира напълно възможността от странични технически шумове.


Стартирането на събитие е добре да стане около 30 мин и не по малко от 10 минути преди обявения начален час. Отделете допълнително време, за да можете да качите презентацията и да направите един последен технически тест. Преди да започнат да влизат участниците вероятно ще е необходимо да се настрои самото събитие. Това се отнася как да имат право да влизат участниците - само със слушане или ще имат право да говорят по микрофон, ще имат ли право да споделят камера или не, ще имат ли право да пишат лични съобщения или не и др. 

Съвсем аналогично на живо събитие участниците също имат нужда от техническо време да се "настанят" и настроят устройствата си (компютър, таблет, смартфон) за участие.

Ако сте решили да записвате събитието то тогава трябва около 10-15 секунди преди да започне официалната част да натиснете бутона Запис, който се намира по средата на горната част на екрана. В края на събитието не е необходимо да натискате спиране на записа, освен в случаите, когато след записа ще има неофициална част, която не желаете да се записва или ако по средата на събитието направите почивка. Известие за готов запис се получава автоматично по имейл след като обработката на записа е завършена от сървъра.


Когато сте готови и настъпи момента да стартирате събитието, и ако сте следвали насоките в тази статия ще имате достатъчно знания да се справите добре. От наша гледна точка споделяме, че почти никога нещата не вървят по план, но с времето се добива опит и различни непредвидени ситуации могат да бъдат овладяни адекватно.

 

 





Назад към всички статии