Манипулацията на опаковъчния дизайн

За да гледате записа първo е необходима регистрация в Уебинария БГ.

Shopping 004020Всеки от нас се е отдавал на емоционално пазаруване и в края на "деня за покупки", когато разгледа спокойно съдържанието на пакетите и кутиите се е питал: Защо съм купил това?

В този уебинар ще научите за модата в дизайна на опаковките и скритите дизайнерски техники, които ви карат да купувате преди да сте се уверили в качествата на продуктите.

Неосъзнатият ход, който ние предприемаме днес е предвиден и продиктуван от модния дизайн, създаден вчера. Модерният опаковъчен дизайн ни мотивира да закупим дадена стока преди да сме се убедили в качествата й. Цвят, форма, типография и конкретната специфика на продукта са достатъчни, за да стимулира масовия потребител.

Днес се приема, че ако дизайнът на опаковката е адекватен, актуален и съобразен с модата в момента, то той на 100% гарантира стойността на продукта. Тази утвърдена на съвременния стоков пазар концепция е твърде повърхността, наивна и несъстоятелна. Но благодарение на нея опаковката успешно изпълнява функцията си за манипулация на потребителката маса. 

Трябва ли да разглеждаме модата под такъв прецизен ъгъл и да й слагаме клеймото манипулатор? Да. Тук трябва да се уточни, че се обхваща модата, като тенденция не само в актуалните течения в дизайна, а и спрямо био и еко направленията, луксозните дизайнерски серии и др.

Манипулацията на дизайна е част от механизъм, задвижващ индустрията във всички области.

Уебинарът има практическа част и ще ви покаже нагледно някои похвати при изграждането на графичния дизайн на опаковката. Ще видите примери, които успешно манипулират потребителя към закупуване на дадена стока и примери за опаковки с повече от едно функционално предназначение.

 

За водещия:

мартад-р Марта Маджарова-Абланска

 Д-р Марта Маджарова – Абланска е художник-дизайнер непрекъснато търсещ, образоващ се и проучващ съвременните тенденции в изкуството и в дизайна.

Още от първи клас е в училище с разширено изучаване на изящни и приложни изкуства, но когато пред дипломния и проект, представляващ продуктов дизайн, участва в Бианале за хора с увреждания, осъзнава неразривната връзка на дизайна спрямо съвременния човек.

Образование: Средно художествено училище за приложни изкуства ”Св. Лука”  –   специалност “Детски играчки и сувенири”, Национална Художествена Академия съсспециалност – “Дизайн за детската среда”. Магистърската и степен е защитена с дизайн на уеб сайт предназначен за деца „Слънчовече“, а през 2016 г. защитава дисертационен труд на тема „Дизайн на опаковки при изделия за деца. Проблеми при конструктивното и графичното изграждане на опаковката“.

От 2012 г. представя редица публикации в областта на опаковъчния дизайн към НХА,БАН,НБУ. В момента подготвя няколко публикации за списание „Опаковка и печат“.

Активно участва в редица научни конференции и конкурси в областта на графичния дизайн, интериорния дизайн, продуктовия дизайн, фотографията и изкуствата. Преподава уроци по изящни, приложни изкуства и компютърни програми в сферата на графичния дизайн и фотографията.

През 2016 г. основава заедно със своя съпруг творческо студио - Fragmenti Design Studio, което развива интересите си в областта на графичния рекламен и уеб дизайн,  интериорни, екстериорен и продуктов дизайн, ландшафтна архитектура, пространствено оформление, сватбени декорации, аранжировки и фотография.

Вижте повече:

http://fragmenti.bg/

fb: Fragmenti Design Studio

art.madjarova@gmail.com

 

 

Scroll to top