Remarketing

 

Уебинарите могат да бъдат изключително полезен инструмент, ако знаете как да го използвате правилно. Една от най-често срещаните грешки на организаторите е игнорирането на факта, че срещу тях стоят живи хора. Да, може ви делят хиляди километри, но това не ги прави по-възприемчиви за информацията, която им предлагате.

Случвало ли ви се е да участвате в уебинар, в който има само презентация със слайдове? И лектор, който ви говори по тях без да се интересува дали сте там или просто сте оставили компютъра включен? На ваше място и ние бихме избягали от това събитие.

През годините сме имали много организатори на уебинари. Някой от тях са добри водещи, други не чак толкова, но има и такива, които ни залепиха за мониторите в продължение на часове и повярвайте, бяхме готови да слушаме още и още…..

Как го правят?

Краткия отговор е : защото имат изключителни умения да ангажират аудиторията си. Дългият отговор се крие в изпълнението на тези 5 стъпки:

  1. Разберете от какво се интересува аудиторията ви

Една от характерните черти на  уебинарите е , че  участниците в тях, наистина се интересуват от това, което имате да им кажете. Все пак, съобразявайте се с това, което аудиторията ви наистина иска да научи. Какво е то можете да разберете като изпратите предварително кратка анкета с няколко уточняващи въпроса към тях. Обратната връзка, която ще получите не е за подценяване.

  1. Задавайте въпроси

Най-добрите водещи на уебинари ценят връзката си с участниците и спират на всеки няколко слайда или преди да започнат голям блок с информация. Задайте няколко уточняващи въпроса към участниците и запазете вниманието им.

  1. Фокусирайте информацията

Ако темата ви е много обща има голям риск да отегчите своите слушатели с големия обем информация. Фокусирайте се върху конкретна задача или проблем – така ще предоставите не само полезна информация, но и ще оставите впечатление за експерти в областта, за която говорите.

  1. Бъдете гъвкави

Има уебинари, които вървят гладко, но има и уебинари, в които темата се измества от различни въпроси зададени от участниците. В това няма нищо страшно, стига да сте добре подготвени за подобна възможност. Бъдете гъвкави и отговорете на въпросите спокойно и задълбочено. След това внимателно насочете отново вниманието към темата, която развивате.

  1. Ценете времето

Средната продължителност на един уебинар е около 40 минути. Постарайте се да синтезирате информацията така, че да успеете да се вместите в половин час. Ако темата ви предизвиква интерес или участниците повдигат допълнителни въпроси – винаги можете да организирате следващо събитие, в което да отговорите на търсенията им.

Scroll to top