Често срещана заблуда в средите на лекторите е, че е достатъчно да бъдеш добър специалист в своята област за да си успешен и във воденето на семинар/обучение. Истината е, че добрите познания по темата, която разработвате, представляват едва 10% от цялостното ви представяне.

Това  важи с особена тежест, когато говорим за онлайн събитие.

Оставащите 90% от вниманието на вашите бъдещи клиенти се крият в спецификата на  човешката неврологична организация.

Нашия мозък реагира на различните дразнители с различна сила, което означава, че на подсъзнателно ниво ние реагираме на определени стимули като отделяме внимание и ресурс за обработването им.

С увеличаването на информационния поток се налага и нова организация на вниманието за да привлечем интереса на потребителите.

Някой ментори залагат на емпатията като средство за привличане на вниманието, а други на изпитани маркетингови техники като „ Съгласие, Обещание, Покупка, Влияние“.  Те имат безспорна сила, когато стоите лице в лице с човека, когото убеждавате. А ако сте онлайн?

Език на жестовете, пози на тялото за оказване на влияние, бизнес етикет и етикет на облеклото, прическата, парфюма или луксозния ви часовник – всичко това не оказва влияние на онлайн потребителите. В такъв случай как да им въздействате убедително?

Как да привлечете и задържите вниманието на своите онлайн потребители в рамките на един уебинар?

До края на този материал можете да се запознаете с компилация от съветите на  най-добрите водещи на онлайн събития:

„Малки тайни“ за един наистина запомнящ се уебинар!

     1. Направете заглавието „наистина горещо“!

Повечето потребители достигат до информация за вашето събитие след търсене в мрежата. Хванете ги още там!

Използвайте „вълшебните фрази“, които ще залепят погледа на бъдещите ви потребители - „Как да“; „Топ 10“; „трикове и ползи“;  „ръководство за успех“; “ ново“; „ревю“ и подобни думи модификатори. Това са специфични думи, които ще ви поставят на предни позиции при търсения представляващи по-дълги фрази.

Разбира се, няма как винаги да предвидите точните думи, които най-често ще използват потребителите докато търсят необходимото им съдържание, но със сигурност ще получите повече интерес, ако ги използвате, отколкото ако не го направите.

     2. Не пропускайте краткото описание на уебинара

Мислете за тези 140 знака като за 50 % от вероятността да привлечете достатъчно потребителското внимание, така че да получите регистрация за вашето събитие. Отделете време и внимателно формулирайте описание, което да провокира интерес към темата, която разработвате.

     3. Поставете участниците на първо място

Ако искате да се провалите – поставете себе си на първо място. Говорете и пишете за вас, за вас и за вас. Това е най-сигурния начин да издразните всеки един от потенциалните ви клиенти/потребители.

Ако искате да успеете – пишете и говорете за ползите, които участниците във вашето събитие ще получат, ако вземат участие.  Пишете и говорете за тях, за тях и за тях.

     4. Създайте връзка с регистрираните за участие

 Изпратете имейл на всеки регистриран за вашия уебинар. Лично. Споделете за какво смятате да говорите и поискайте съвет за допълнителни аспекти, които да включите в дискусията/лекцията.

Човешкото любопитство е безкрайно – те ще дойдат за да видят дали ще реализирате техните предложения.

Допълнителен съвет: В началото на уебинара съобщете на публиката, че ще включите предложенията/въпросите от участниците получени по електронната поща.

     5 .Накарайте ги да работят за вас

Помолете регистрираните за участие във вашия уебинар да разпространят анкета сред своите приятели в социалните мрежи за да имате актуални данни за нагласите на специфични групи. Всяко включване е бонус за вас.

     6. Говорете персонално на участниците

Не, нямаме предвид да се обръщате към тях фамилиарно, а напротив –  уважавайте отделната личност и персонифицирайте изказването си. Използвайте чат панела за по-ефективна комуникация, предизвикайте дискусия и разрешавайте персонални казуси.

     7. Използвайте модератор

Използвайте модератор за по-добра комуникация с участниците. Модератора е вашия ко-водещ.Той може да ви подава актуални въпроси от чата или да насърчава дискусията с допълнителни въпроси.

Защо е важно да имате помощник?

Защото повечето водещи на онлайн събития се концентрират върху видеото, презентацията или следващото си изречение и  лесно губят създадената връзка с потребителите.

     8. Новия владетел  на вниманието

Видео. Кратко и същевременно наситено с информация – това е новият властелин на вниманието!

Включете кратки видео клипове с дължина от 1 до 3 минути за да илюстрирате думите си. Това ще закрепи вниманието на участниците, а на вас ще позволи да „вземете глътка въздух“.

     9. Тествай! Тествай!

Уебинарите се случват на живо и съответно носят всички рискове на живото предаване.  Тествайте всичко- компютъра, браузъра, интернет връзката, презентацията, закачането на видеата, микрофоните, слушалките и дори осветлението! Много от техническите проблеми, които имат водещите на уебинарите са породени именно от пропускането на тази важна стъпка.

     10. Правило на първите 10 минути

Всички сме чували, че първото впечатление е незаменимо. За да добиете първо впечатление за някого са ви необходими около 30 секунди. При онлайн събитията имате средно около 5 минути да заплените своята аудитория. Максималния толеранс е 10 минути. Ако не успеете да ги „залепите“ за това време ще загубите интереса и вниманието на участниците.

Нашата малка тайна се крие в „обратното подреждане“.

Повечето презентатори организират своето изложение  отпред – назад, т.е. имат встъпителна част, изложение, изводи, примери, време за въпроси и т.н.

Участниците очакват това и затова след първите десет минути започват да се разсейват и да ви слушат „с едното ухо“. Принципа на  „обратното подреждане“ използва именно концентрацията на вниманието в първите минути на уебинара.

Кажете поне 3 от най-важните си изводи/изречения в тези първи десет минути. 

 

 

Scroll to top